משולש הזהב ונקודת האור שבקצה המנהרה נוסח גוגל PDF הדפס דואל
נכתב על ידי www.eyetools.com   
Saturday, 15 September 2007
מחקר משותף לשלוש החברות: Eyetools , Enquiro ,ו- Did-it  מגלה את משולש הזהב של מנוע החיפוש גוגל.  

מעקב עין גוגל

מחקר חדש הכולל שימוש במעקב עין מאשר את חשיבות מיקום תוצאת חיפוש הן בתוצאות החיפוש האורגניות והן באזור  הקישורים הממומנים עבור איזור הצפייה של המשתמש / גולש ועבור הקלקה על הקישור.

המחקר המשותף של שלושת החברות מראה כי קיים משולש זהב שבתחומו מבוצעת רוב פעילות הצפייה של המשתמש.

חלקו הראשון של המחקר כלל  ניסוי על קבוצה של כ- 50 אנשים, אשר הציג למשתתפים משימות שונות לביצוע באינטרנט, משימות אשר דורשות שימוש במנוע חיפוש.  
Google- נבחר כמנוע החיפוש לביצוע המשימה אצל כלל המשתתפים.

ממצאים עיקריים של המחקר

 המחקר "משרטט" משולש זהב אשר בסיסו בראש תוצאות החיפוש מקום בו מופיעים קישורים ממומנים מובלטים ברקע , המלצות גוגל לרכישה והתוצאות האורגניות הראשונות. קודקודו של המשולש בתחתית העמוד ובתוצאה האחרונה הנצפית בעמוד הראשון ללא ביצוע גלילה! משולש זהב זה מהווה את המיקום החשוב ביותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל, כפי שנקבע במחקר זה של פעילות העין של הגולש. אזור זה, נצפה ע"י 100 אחוזים מהמשתתפים במחקר.
אזורי הצפייה של המשתמש ירדו באופן משמעותי בתוצאות החיפוש האורגני  מ 100  אחוזים באזור בסיס המשולש לכיוון שני שליש קודקודו, ל  85 אחוזים בקודקוד המשולש וירידה חדה אל מתחת ל - 50 אחוזים בחלקו השני של העמוד באזור הנגלל.
 

אזורי צפייה בתוצאות החיפוש האורגניות

התוצאות מצוינות באחוזים מכלל המשתתפים  עפ"י מעקב הצפייה בתוצאות החיפוש

דירוג ראשון – 100 אחוזים

דירוג שני – 100 אחוזים

דירוג שלישי – 85 אחוזים

דירוג רביעי – 60 אחוזים

דירוג חמישי – 50  אחוזים

דירוג שישי –  50 אחוזים

דירוג שביעי – 30 אחוזים

דירוג שמיני – 30 אחוזים

דירוג תשיעי –  30  אחוזים

דירוג עשירי –  20  אחוזים

 כמו כן בחיפושים שבהם מוחזרות פרסומות ממומנות עליונות (מודגשות רקע) בנוסף לפרסומות הממומנות שמימין, הפרסומות העליוניות קיבלו נראות גבוהה ונצפו ע"י 80 עד 100 אחוזים מהמשתתפים במחקר, בניגוד ל 10 עד 50 אחוזים של המשתתפים שהסתכלו בפרסומות הממומנות שבצד ימין של הדף.

מהפרסומות הממומנות שבצד ימין של הדף, התוצאות העליונות קיבלו כמות רבה יותר של תנועת עין והקלקה באופן ניכר. כ 50 אחוזים מהמשתתפים צפו בפרסומת העליונה ואילו רק כ 10 אחוזים בלבד שהסתכלו על הפרסומות הממוקמות במקום השישי, השביעי או השמיני.

עידכון אחרון ( Saturday, 15 September 2007 )
 
< קודם
Find us on Google+